Q&A

Usein kysyttyä Clausista

Jollet löydä vastausta tästä osiosta, ota meihin yhteyttä.

”MATKUSTAJAT”

Kuinka voin rekisteröityä käyttäjäksi?

Voit rekisteröityä käyttäjäksi täältä.

Miten maksan Claus-palvelun käytöstä?

Maksat kauppiaalle Claus-paketin lähettämisestä ostoksesi yhteydessä. Muita maksuja ei ole.

Mistä löydän Claus-palvelua tarjoavat liikkeet?

Claus-palvelu on tarjolla palveluun rekisteröityneissä liikkeissä. Tunnistat liikkeet Claus-tunnuksesta, löydät nämä liikkeet myös Claus-palvelusta sekä palvelukartasta, kun olet rekisteröitynyt käyttäjäksi.

Kuinka ilmoitan toimitusosoitteen?

Rekisteröitymisesi jälkeen avaa Profiilini-sivu ja klikkaa toimitusosoitteeni. Voit lisätä tänne uuden toimitusosoitteen. Lisättyäsi toimitusosoitteesi, Claus luo sinulle automaattisesti QR-koodin, jonka näytät kauppiaalle ennen ostosten maksamista.

Kuinka paljon Claus maksaa?

Claus -nettisovelluksen käyttäminen on maksutonta. Maksat ainoastaan kuljetusmaksun, joka riippuu kohdemaasta, paketin koosta ja painosta. Claus-palvelussa on laskuri, jonka avulla voit arvioida ennalta, mitä lähetyksesi tulisi maksamaan.

Miten ALV 0%-käytäntö toimii Clausissa?

Et maksa Suomen ALV:tä mikäli lähetät paketin Claus-palvelun avulla suoraan liikkeestä vastaanottajalle ei-EU-maahan (ei koske Norjaa).

Mitä voin lähettää Clausin avulla?

Voit lähettää erilaisia tuotteita. Muista kuitenkin noudattaa kohdemaan tulli- ja muita vientisäädöksiä, mitä saa ja ei saa lähettää kyseiseen maahan. Löydät nämä tiedot ko. maan tullin sivuilta.

”LIIKKEET”

Miten liikkeeni voi ryhtyä Claus-palvelun tarjoajaksi?

Helposti. Jätä yhteydenottotietosi. Otamme sinuun yhteyttä ja kerromme sekä koulutamme, miten ottaa palvelu käyttöön.

Mitä Claus maksaa?

Clausin käyttö on kauppiaille ilmainen. Asiakas maksaa Clausin kautta lähetetyn paketin kulut ostoksensa yhteydessä kauppiaalle. Vediafi laskuttaa lähetyskulut kuukausittain kauppiaalta.

Kuinka pakkaan asiakkaan ostoksen? Miten varmistan että paketti täyttää vaadittavat kriteerit?

Asiakkaan ostokset tulee pakata tuotteen tarpeiden mukaan. Voit käyttää Clausin valmiita lähetyspaketteja. Huomaathan, että tuotteiden riittävä pakkaus on kauppiaan vastuulla.

Minne kaikkialle voin myydä tuotteen ns. nolla alvilla?

Asiakkaille, jotka lähettävät Claus-pakettinsa suoraan liikkeestäsi ei-EU-maahan (poikkeuksena Norja).

Mitä teen jos paketti vahingoittuu kuljetuksessa?

Me hoidamme mahdolliset ongelmatilanteet, ota siis yhteyttä meihin info@claus.fi.

Miksi minun kannattaisi tarjota Claus-palvelua?

Claus-palvelu on helppo tarjota asiakkaille arvoa tuottavana lisäpalveluna. Claus-palvelulla voit toimittaa asiakkaan suosikkituotteen tämän haluamaan osoitteeseen. Claus toimittaa paketoimasi ja myymäsi tuotteen asiakkaan tarjoamaan osoitteeseen.